Friday, November 4, 2011

LAGU & KENANGAN AKU : 1- JANGAN TUNGGU LAMA-LAMA

Dalam sedang aku duduk termangu se0rang diri, tiba-tiba aku menerima sebuah pesanan melalui e-mel. 

Tatkala membuka e-mel berkenaan, terlihat satu kod pautan lagu.

Tanpa berfikir panjang, aku pun klik pada kod berkenaan dan menyimpannya sebagai lagu blog aku ini. Alangkah terkejutnya aku apabila mendengar lagu berkenaan, yang dinyanyikan oleh kumpulan Sweet Charity, Jangan Tunggu Lama-Lama.

Lalu aku tersenyum dan ketawa sendirian. Justeru, melayang fikiran aku terkenangkan seseorang yang sangat aku sayangi.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
Ya! Memang aku merindui dia. Namun, perkara yang terjadi telah membataskan segalanya. Tapi itu semua sudah berlalu. Aku 'okay jer' dengan keadaan yang berlaku. Bagi aku, semuanya ada hikmah. 

Namun, disebalik lagu itu, sebenarnya terdapat sebuah kisah terSIRAT yang hanya aku dan orang itu jer yang tahu. Apakah kisahnya? Huurrrmmm.. CALTEX-AKU-DIA.. Hanya itu yang menjadi saksi! Hahaha!!


""Apabila engkau berjumpa 
Dengan seorang dara
Yang banyak memberi harapan
Dengan sepenuh jiwa
Jangan biarkan ia menunggu
Janganlah sampai ia berlalu

Jangan fikir lama-lama
Nanti lama-lama
Dia diambil orang

Sesal dan kesal engkau nantinya
Bila bungamu dirayu orang
Ke mana engkau akan mencari
Bila sang bunga melangkah pergi

Kerna tunggu lama-lama
Nanti lama-lama
Dia diambil orang

Apabila engkau berjumpa
Dengan seorang dara
Yang terlalu banyak meminta
Tiada menimbang rasa
Jangan dimanja atau dipandang
Walaupun hanya sebelah mata

Jangan tunggu lama-lama
Nanti lama-lama
Dia makin menyiksa""



Hanya yang mampu aku kongsikan adalah, KEMUT !!! Pasti orang itu akan tersenyum dan ketawa tatkala melihat perkataan itu. Menurutnya, lagu diatas akan digubah menjadi lagu yang sesuai dengan latar masa dan latar keadaan pada waktu 'kejadian'. Kita tunggu sahaja...

Apapun, terima kasih atas pautan kod lagu itu. Namun, harus diingat ya. Akaun Debit kamu semakin bertambah. Maka, bersiap sedialah untuk dikreditkan. Bila?? Terserah pada yang berkuasa untuk menentukannya.

HAHAHA!!!!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!



""EpOoL De DrAgONiZeR""

No comments: