Tuesday, February 17, 2015

DAITEI , RIKAFUREN , DRAGONIZER ....... ???



Apa ada dengan nama tu ...?

Ramai yang tanya aku apa makna Daitei, apa makna Ri-Kafuren. Ada gak yang tanya kat blog ni, kenapa mesti Dragonizer. #Derrrrrrrr.

Takpe la. Hari ni aku reveal apa makna nama nama yang aku pakai tu.


---- Daitei & Ri-Kafuren


Actually, nama Daitei ngan Ri-Kafuren tu aku amek dari satu citer kat TV2 zaman aku kecik kecik dulu, tajuk dia Flashman. Citer dia ala ala Power Rangers, ada 5 superhero, ada jahat, cuma lagi old-school.

CHOUSHINSEI FLASHMAN

So, mana datangnya Daitei..?

Nama Daitei tu aku amek dari nama ketua jahat dia, Maharaja La Deus. Dalam english-nya The Great Emperor La Deus. Aku just amek 'Great Emperor', di translate kan pulak ke Bahasa Jepun, jadilah Dai-Tei.

THE GREAT EMPEROR LA DEUS ( Dai Tei Ra Deusu )

So, tu la yang muncul nama Daitei tu....

Yang Ri-Kafuren tu pulak, macam ni.....

Dalam citer tu, Maharaja La Deus ni ada pencipta dia, namanya The Great Dr. Lee Keflen. Dia ni la yang meng-havoc-kan citer tu dengan piano yang dia selalu main bila nak hidupkan monster.

THE GREAT DOCTOR LEE KEFLEN ( Dai Hakase Ri Kefuren )

Nama The Great Dr. Lee Keflen dalam sebutan Jepun jadi Dai-Hakase Ri-Kefuren. So aku pun amek nama dia tu jadi nickname nama aku. Semuanya sebab aku gila sangat kat citer tuh ngan watak Dr. Lee Keflen.

Boleh kata masa aku kecik kecik dulu, tiap-tiap minggu tak pernah missed citer nih. #biaselabebudak.

So, tu yang muncul nama Ri-Kafuren.....


---- Dragonizer



Nickname ni senang je nak predict. Nama ni aku selalu pakai dalam blog aku nih. Actually aku lahir tahun NAGA. Cer korang selak kalender yang ada banyak-banyak binatang, sekali ngan tahun-tahun tuh.

CHINESE DRAGON

Korang akan nampak tahun 1988 tu tahun NAGA. So aku just english-kan je la NAGA tu jadik DRAGON. #Hehehehehe. Dari DRAGON, aku DRAGONIZER kan binatang hebat dari kayangan purba cina tu. 

Jadi la nickname aku DRAGONIZER.......






***** So aku dah kongsi ngan korang rahsia sebalik nama nick aku nih. Kalau korang rasa nama tu kreatif , korang like. Kalau rasa tak kreatif, pun kena like gak. #Hehehehehe....



No comments: