Monday, January 24, 2011

KB = KOTA BHARU = BANDARAYA ISLAM...????

Salam kepada semua. Maaf lama tidak "posting" entri dalam blog. Agak sibuk kebelakangan ini.

Semalam terbaca satu artikel dalam sisipan PANCAINDERA oleh MINGGUAN MALAYSIA bertarikh 23hb Januari 2011 yang agak mengejutkan bagi saya. Sejenak terfikir, mengapa sebegitu teruk keadaan tersebut berlaku?? Dimanakah letaknya norma mereka sebagai seorang lelaki dan sebagai penduduk Bandaraya Islam? Persoalan itu berlegar-legar difikiran saya.

Tajuk artikel itu adalah ' FITNESS CENTRE JADI PORT GAY '... Saya agak tertarik untuk membacanya kerana terdapat satu lakaran animasi dibawahnya yang menunjukkan seorang lelaki berkopiah bersama dengan anak-isteri dan berdialog " alamak, kantoilah aku ".. Dek kerana tertariklah, artikel tersebut dibaca.

Alangkah terkejutnya saya apabila membaca. Berikut sedikit sinopsis >>>


Pengadu ( A ) merupakan seorang yang sering mengunjungi pusat latihan gim tersebut yang terletak di dalam sebuah hotel bertaraf 5 bintang di Kota Bharu. Kebelakangan ini, pusat tersebut menjadi satu pusat yang menggalakan pengunjungnya menjalankan aktiviti songsang. Antara yang terlibat termasuklah remaja, dewasa dan tidak ketinggalan mereka yang sudak berumah tangga. A mendakwa jelik dengan perlakuan mereka kerana bukan sahaja membuat dosa, malah dibuat secara depan-depan. Mereka melakukan perbuatan tersebut di dalam tab sauna stim. Mereka masuk dan berbogel lalu berlakulah aktiviti tersebut. Paling mengejutkan A, seorang lelaki berumur melakukan aktiviti tersebut dihadapan matanya tanpa ada rasa malu ataupun segan. Selang beberapa hari, A terserempak dengan seorang lelaki berperwatakan alim bersama anak dan isteri. A mengecam lelaki tersebut adalah lelaki berumur yang ber'ehem-ehem' di dalam sauna tempoh hari. A merasa hairan dan sedih kerana luaran tidak menggambarkan dalaman. Selang beberapa hari kemudiannya pula, A mengunjungi sebuah surau untuk menunaikan solat. Alangkah terkejutnya si A kerana melihat imam yang akan mengimamkan solat tersebut merupakan 'partner' kepada lelaki alim tadi sewaktu aktiviti mereka di dalam sauna tempoh hari.


Saya rasa cukuplah sampai kat situ. Jadi, apakah yang terfikir di dalam benak anda? Perkara tersebut berlaku secara terbuka, ditempat yang boleh dikatakan awam, tanpa ada rasa hormat pada orang lain, di dalam sebuah bandaraya yang diisytiharkan sebagai Bandaraya Islam, yang diperintah oleh pak-pak sheikh yang tinggi ilmu agama.

Saya rasa malu setelah terbaca artikel tersebut. Malu sebagai seorang Islam, malu sebagai seorang lelaki, malu sebagai seorang remaja juga sebagai seorang anak. Ini kerana mereka yang terlibat merupakan seorang Islam, lelaki, remaja dan juga seorang ayah dan suami. Tidakkah ini jelik??

Saya berharap pihak berkuasa ambil tindakan sewajarnya bagi membendung gejala yang kotor tersebut walau di Kota Bharu, mahupun dimana sahaja.

""EpOoL De DrAgONiZeR""

4 comments:

panjang_X said...

kat mane2 pon mend ni ade.bukn hnye di kelantan saje

Unknown said...

ya saya tau.. tp sbgai sbuah bndaraya Islam yg dicanang, sptut ny masalah trsebut x timbul di sana..

Unknown said...

sy sebagai rakyat kelantan xmampu nk kata ap2....smua bnda ni tlah merebak ke sluruh malaysia

Unknown said...

Encik Nazrul Izzwan, benar tu.. Memang benar...