Monday, October 6, 2014

KIAMAT TIBA !!!




GAMBARAN HARI KIAMAT




Jam 6:00 am kita bangun untuk Solat Subuh, kemudian kita bersiap-siap untuk ke tempat kerja.

Jam 7:00 am, hari masih gelap. Berkemungkinan kita anggap hari akan hujan, maka kita abaikan. Masuk ke pejabat dan terus buat kerja apa yang patut.

Kita jenguk jam, pukul 9:00am masa untuk bersarapan. Keluar sahaja dari pintu pejabat, suasana masih gelap, hitam pekat persis waktu malam. Kita mungkin masih boleh menganggap hari akan hujan lebat, maka kita abaikan sahaja. 

Tapi kalau jam 12:00pm pun hari masih gelap, apakah petandanya itu? Keesokkaanya pun sama, hari gelap sepanjang hari. Bila kita buka televisyen, kita tengok semua orang kelam kabut menceritakan bahawa dunia ini sudah tiada lagi siangnya. Begitu juga hari lusanya, masih tiada lagi matahari. 

Tetapi pada hari keempat kita bangun pagi, kita dapat melihat matahari. Tetapi jangan terkejut kerana matahari telah terbit dari sebelah barat. Kehebatan ahli dunia akan mengatakan itu adalah fenomena alam. Maka lalai-lah kesemunya. 

Tapi sedarkah kita itulah petanda besar yang paling awal sebelum tibanya hari kiamat???
Maka telah tertutuplah pintu taubat. Maka mereka yang bertaubat di ketika itu tapi Allah masih belum menerima taubatnya juga tertutuplah pintu taubat buatnya. 

Saat itu, kita akan lihat satu fenomena luar biasa di mana golongan kaya akan mengeluarkan semua harta untuk diinfakkan, golongan yang tidak pernah membaca Al-Qur'an, akan membacanya 24 jam, golongan yang tak pernah bersolat jemaah akan berlari-lari menunaikan solat secara berjemaah. Begitu juga golongan yang tak pernah menutup aurat, akan segera bertudung labuh.

Tapi sayang, segalanya sudah tidak berguna lagi....................

BERMULA LAH DARI SEKARANG.. MARILAH MENUJU KE JALAN ALLAH.. ALLAH TIDAK PERNAH JAUH DARI KITA.. SENTIASA LAH BERAMAL KEPADA-NYA. TADAH LAH TANGAN DAN BERDOA LAH KE HADRAT-NYA..


............Allah panjangkan umur kita sampai ke hari ini supaya kita sempat BERTAUBAT............











No comments: