Thursday, October 9, 2014

ALLAH RINDU TU





"ALLAH RINDU TU"

■ Pernah tak tiba tiba kita rasa sebak ?
■ Pernah tak tiba tiba kita rasa sedih ?
■ Pernah tak tiba tiba kita rasa rindu ? 

Tapi betul atau tidak, tiada siapa antara kita yang tahu mengapa....juga tahu apa sebabnya...

MASHA'ALLAH......... Itu tandanya ALLAH rindukan kita. ALLAH rindukan rintihan doa dan hajat kita kepada-Nya.

Cuba kita imbas kembali, buat seketika, bilakah kali terakhir kita bermunajat sepenuh hati kita pada-Nya dan mencurahkan segala perasaan kepada DIA

Semalam ?
Kelmarin ?
Minggu lepas ?
Tak pernah langsung ?

YA ALLAH........... MASHA'ALLAH........... SUBHANALLAH............

Saudaraku,
Bila tiba tiba kita rasa nak menangis, sebak dan rasa macam tak kena, maka cepat cepatlah ingat akan-Nya. ALLAH sedang rindukan kita.  

Mungkin bila kita dengar nasihat, rasa meruntun sahaja hati kita tu. Padahal tiada satu pun ayat yang menyentuh perasaan kita. Tapi kita berlebih pula rasa sebak. Ya, itulah dia. Itulah rasa yang ALLAH bagi pada kita. 

Cuba kalau............masa kita rasa sedih dan sebak nak menangis, kita cepat cepat pergi bilik air. Cari kepala paip dan buka. Untuk mandi ke? Bukan..........ambillah wudhu'. 

Masa ambil wudhu', hayati setiap titisan air yang jatuh pada anggota wudhu' kita. Pasti semakin lebat hujan air mata kita. Sebab apa? Sebab kita akan menghadap ALLAH

Hamparkan sejadah dan solat. Kemudian kita berdoa, mintalah pada-Nya. ALLAH MAHA MENDENGAR. ALLAH rindukan kita tu. Sebab itu ALLAH bagi rasa sedih tu pada kita. 

Nah...............lepas siap kita mengadu, merintih dan berhubung dengan-Nya, mesti rasa lega. Sebab ALLAH sudah dengar rayuan kita. Bersyukurlah kerana ALLAH masih ada untuk kita dan DIA masih rasa sayang pada kita. 

Saudaraku,
Walaupun tiada bahu untuk kita bersandar dan melepaskan rasa sedih, kecewa atau marah, tak mengapa. Kita masih ada lantai untuk bersujud. Kita masih ada ALLAH untuk diadukan segala masalah kita.
Makanya, janganlah bersedih lagi, saudaraku.


.......ALLAH MASIH ADA UNTUK SAYANG KITA.......
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+

No comments: