Monday, June 30, 2014

TRANSFORMERS 4 SANGAT BEST !!!

 

SINOPSIS


65 juta tahun yang lalu, dalam Zaman Cretaceous, makhluk yang dikenali sebagai yang 'Creators' meletupkan banyak 'Seeds', menghapuskan semua kehidupan di bumi. Terkini, seorang ahli geologi bernama Darcy mendapati banyak mayat dinosaur yang diliputi dalam logam yang tidak diketahui.

Lima tahun telah berlalu sejak Pertempuran Chicago. Cade Yeager, seorang pencipta yang kesempitan hidup bersama rakannya Lucas membeli sebuah trak lama untuk diambil bahagian-bahagian untuk dijual agar dapat menghantar anak perempuannya, Tessa ke kolej. Beliau kemudiannya mendapati ianya adalah sebuah Transformer bernama Optimus Prime yang telah cedera lalu membaikinya.  


Cade ketika membaiki trak (Optimus) lama


Sementara itu di Cemetery Wind, seorang unit elit CIA yang diketuai oleh ejen paranoid Harold Attinger, telah ditugaskan untuk memburu Decepticons yang tinggal. Walau bagaimanapun, dia secara diam-diam memburu kedua-dua Autobots dan Decepticons. Dengan bantuan satu Bounty Hunter Transformer dinamakan Lockdown, mereka memburu dan membunuh dengan kejam Ratchet. Selepas mengetahui Optimus berada di Texas, unit CIA, yang diketuai oleh James Savoy, dan Lockdown menuju ke sana dan mengancam Cade, Tessa, dan Lucas. Optimus keluar dari persembunyian dan menyerang anggota CIA, dan membolehkan mereka bertiga untuk melarikan diri. Mereka diselamatkan oleh Shane Dyson, teman lelaki rahsia Tessa, dan setelah jauh mereka lari dari unit CIA, mereka berjaya terlepas. Walau bagaimanapun, Lucas dibunuh oleh Lockdown. Optimus menghimpun kembali Autobots yang tinggal: Bumblebee, Hound, Drift, dan Crosshairs. Cade menggodam sebuah dron yang diambil dari satu serbuan unit CIA dan mendapati bahawa Cemetery Wind bekerjasama dengan satu koperasi bernama KSI. Mereka membuat keputusan untuk menyusup masuk ke ibu pejabat mereka untuk melihat apa yang mereka lakukan.


Optimus dan Cade


 Sementara itu, Joshua Joyce, ketua KSI, menunjukkan Darcy bahawa dia telah menyempurnakan transformium, satu codeable, logam bermolekul yang tidak stabil di mana sebuah Transformers diperbuat. Beliau telah memenjarakan Brains untuk memecahkan kod otak Transformers mati dan dipindahkan ke dalam Transformers ciptaan manusia. Beliau menunjukkan Darcy ciptaan berharganya, Galvatron, yang telah dicipta menggunakan data dari kepala Megatron.

Apabila dia berjaya menyusup masuk premis KSI, Cade mendapati mereka melebur
kepala Ratchet. Marah, Optimus dan Autobots menyerang premis itu, membebaskan Brains keluar, dan mula memusnahkan Transformers ciptaan KSI. Joshua menghalang mereka dan menjelaskan bahawa mereka tidak memerlukan Autobots lagi kerana mereka boleh membuat Tranformers mereka sendiri. Dengan rasa jelik, Autobots meninggalkan premis itu. Attinger memaksa Joshua untuk melancarkan Galvatron dan Stinger untuk menghapuskan Autobots. Galvatron dan Optimus bertempur sebelum Lockdown menembak Optimus. Tessa terperangkap dan dia bersama-sama dengan Optimus disedut ke dalam kapal Lockdown.  


Lockdown sewaktu memburu Optimus Prime



Lockdown mengunci Optimus di tengah-tengah bilik trofi, yang juga membawa Dinobots, kesatria legenda yang mana Lockdown penjarakan sebelumnya. Beliau menjelaskan bahawa pencipta Optimus itu mahukan dia dan membawa dia kembali. Sebelum dia meninggalkan bumi, Lockdown memberikan 'Seeds', sebuah bom yang boleh membentuk-siber mana-mana kawasan di seluruh dunia kepada Attinger, memberikan Cade, Shane, dan Autobots masa untuk menaiki kapal. Cade dan Shane menyelamatkan Tessa, dan dengan bantuan Crosshairs dan Bumblebee, mereka dapat melarikan diri. Tidak lama selepas itu, Hound dan Drift menyelamatkan Optimus dan pergi sebelum Lockdown memasuki ruang angkasa.  

Optimus dan Brains mendedahkan bahawa Galvatron adalah Megatron dijelmakan semula, dan bahawa Attinger telah memanipulasi KSI untuk memcipta tentera dan mencuri 'Seeds' untuk menghapuskan manusia dan mewujudkan lebih banyak Decepticons. Cade memberi amaran kepada Joshua, yang sedang menuju ke Hong Kong dengan rakan perniagaan beliau Su Yueming dan Darcy untuk mendapatkan ekstrak tentera, telah mengkhianati Attinger.



Optimus berjaya menjinakkan Grimlock (Dinobots)


Di Beijing, Galvatron mengaktifkan dirinya sendiri dan menggodam semua pesawat prototaip Transformer agar menuruti arahannya. Salah satu minions Galvatron telah menembak jatuh kapal yang dinaiki Autobots. Hound dan Bumblebee melompat keluar dan berjuang untuk melindungi manusia. Mengetahui perkara ini, Optimus melepaskan dan cuba menjinakkan Dinobots. Dengan bantuan mereka, mereka memusnahkan tentera Galvatron. Lockdown kemudian muncul dan menggunakan senjata magnet dalam usaha untuk mendapatkan semula Optimus dan Dinobots. Walau bagaimanapun, Optimus membinasakannya dan berhasil untuk melawan Lockdown. Cade cuba untuk membantu Optimus tetapi pistolnya dipegang oleh Attinger. Melihat Cade dalam bahaya, Optimus membunuh Attinger, dan membolehkan Lockdown menusuk Optimus dengan pedangnya sendiri. Cade dan Bumblebee mengalihkan perhatian Lockdown manakala Tessa dan Shane mencabut pedang tersebut daripada dada Optimus, lalu bangkit untuk membunuh LockdownGalvatron berundur, bersumpah untuk bertempur dengan Optimus di hari yang lain. Optimus membebaskan Dinobots sebelum terbang ke angkasa dengan 'Seeds', untuk menghantar mesej kepada 'Creators' agar tidak mengganggu Bumi dan bahawa dia datang untuk mereka.


+
+
+
+
+
+
+
""EpOoL De DrAgONiZeR""

No comments: