Saturday, November 16, 2013

TERKILAN DENGAN DIRI SENDIRI

Pagi ini aku memang cukup terkilan dengan diri sendiri.

Aku menangis, sejurus tersentak tatkala terlintas setiap perkataan yang telah terhambur keluar dari mulut ku. Dalam fikiran ligat mencari jawapan atas satu persoalan, kemanakah hilangnya sifat tenang dan sabar ku??.

Namun disatu sudut, aku cuba bermain kata-kata sendiri, "aku ni cuma manusia biasa", sekadar untuk sedapkan hati.

Pada si dia, insan yang telah bertakhta dihati ku, telah ku jelaskan seluruhnya atas keterlanjuran ku bertutur dengannya. Harapan ku kini, si dia memahami.

Namun, berbalik pada kekecewaan ku, masih hingga kini aku mencari jawapan demi merungkai persoalan tersebut.

Harapnya, aku dapat menemui kata-tunjuk tersebut.

"Ya ALLAH, aku adalah hamba-MU yang lemah, lagi melakukan kesilapan. KAU tunjuki aku dan KAU peliharailah aku dari kekhilafan yang besar. Sesungguhnya pada-MU aku memohon, juga pada-MU aku berserah. Amiiiiiiin".

No comments: