Saturday, April 4, 2015

THE UNDERTAKER KEMBALI 2015 & MENANG DI WRESTLEMANIA 31


Di acara Wrestlemania 31, The Phenom Undertaker menentang Bray Wyatt

Pada 29hb Mac yang lepas, telah berlangsung acara pay-per-view yang cukup dinantikan peminat WWE (World Wrestling Entertainment) setiap tahun iaitu acara Wrestlemania 31.

Selain perlawanan antara Triple H menentang penggusti lagenda Sting, perlawanan yang menjadi tumpuan utama adalah antara The Undertaker menentang Bray Wyatt.

Ini merupakan kemunculan semula The Phenom setelah gagal mengekalkan Streak at Wrestlemania tahun lepas di acara Wrestlemania 30 selepas tewas menentang Brock Lesnar. Dapat dilihat ramai peminat setia The Undertaker amat teruja menanti munculnya wira lagenda mereka dari The Dead Valley.

The Undertaker kembali beraksi di gelanggang Wrestlemania berhadapan dengan penggusti berimej pelik, Bray Wyatt

Bray Wyatt yang ghairah menunggu The Undertaker tersebut memasuki gelanggang kelihatan tersenyum lebar apabila penggusti lagenda tersebut mula menggayakan tangan sambil berdiri di atas tangga.

Pada mulanya, Bray Wyatt cuba menumbuk Undertaker tetapi dihalang dengan gerakan Big Boot oleh Phenom. The Undertaker menumbuk Wyatt ke sudut dan meletakkan dia di atas tiang sudut gelanggang. The Deadman terus melanyak Wyatt dengan gerakan Old School. Bagaimanapun, Wyatt kembali menyerang dengan Shoulder Tackle dan terus menghentam Undertaker hingga jatuh dengan gerakan ClotheslineThe Deadman yang jatuh diluar gelanggang, terus menarik Wyatt keluar dan menumbuknya sebelum mengenakan Leg Drop kepada Wyatt di tepi tali gelanggang.

Undertaker kemudian menolak masuk Wyatt dan mengenakan Snake Eye, tetapi Wyatt menahan dengan sepakan ke muka sebelum menghumban Undertaker ke sudut. Wyatt menggunakan pukulan Half Nelson sebelum menumbuk The Deadman di belakang kepala menyebabkan dia terjatuh ke penjuru sebelum Undertaker memegang Wyatt dengan gerakan Hell's Gate.

Bray Wyatt dengan gerakan labah-labahnya, terkejut melihat The Undertakaer bangkit secara tiba tiba

Bray Wyatt kemudian mematahkan Hell's Gate dan menyerang dengan gerakan Reverse Throw dan kemudian Reverse Senton sebanyak dua kali, dan Bray terus dengan gerakan penyudahnya Sister Abigail sebelum mengejek isyarat pangkah leher Deadman. Namun The Undertaker berjaya menyekat dan mengenakan Chokeslamme kepada Wyatt. Taker kemudian mencacah Tombstone Pilediver tetapi Bray Wyatt menendang pada kiraan dua.

The Undertaker bangkit sejurus sebelum mengenakan Tombstone Pilediver kepada Bray Wyatt

The Undertaker kemudian sekali lagi cuba Tombstone Pilediver yang lain tetapi Bray Wyatt membalas dengan Sister Abigail pada kiraan dua. Kedua-duanya rebah. Sewaktu pengadil  mula kiraan, tiba-tiba Bray Wyatt muncul dengan gerakan labah-labah dan berjalan ke tengah-tengah gelanggang. The Undertaker tidak semena duduk dan Bray terus mencabarnya. Bray kemudian terus menyerang dengan Sister Abigail lagi. The Deadman kemudian menolak Bray ke penjuru, kemudian menarik kembali Wyatt dan terus mencacah Tombstone Pilediver untuk menang.

The Undertaker menumpaskan Bray Wyatt dan kembali dengan rekod 22-1 di Wrestlemania

Kemenangan The Undertaker disambut dengan sorakan gemuruh seluruh Stadium Levi's di Santa Clara. Kemenangan The Deadman itu membuka Streak baru buatnya. Kemenangan tersebut juga menandakan The Undertaker telah kembali dengan semangat baru.

Apakah kejutan The Undertaker selepas ini....???????

+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
""EpOoL De DrAgONiZeR""

No comments: