Monday, July 7, 2014

AL-FATIHAH BUAT SAHABATKU | AMEERUL HAMIZAN SHAMSUDIN


ALLAHYARHAM AMEERUL HAMIZAN BIN SHAMSUDIN

 Sahabat,
Perkenalan kita terlalu singkat,
Aku datang sebagai staff baru,
Kau pula adalah staff lama,
Dipejabatlah kita mula berkawan.
 

Sahabat,
Permulaan perkenalan,
Kau menyapa aku dahulu, Membuka ukhuwah,
Tanpa disangka, Kau dan Aku ada persamaan.

 
Sahabat,
Masih aku ingat,
Gelak tawa Kau, Keluh Sendu,
Dan kadang juga tangis Kau,
Semua kini jadi memori.

 
Sahabat,
Banyak perkara menjadi cerita,
Aku berkongsi ini, Kau berkongsi itu,
Kau nasihati Aku, Aku nasihati Kau,
Begitulah akrabnya Kau antara dan Aku.

 
Sahabat,
Sejak mula kau sakit,
Tampak jelas derita Kau,
Dapat aku rasakan betapa peritnya,
Sakit yang ditanggung.

 
Sahabat,
Masih aku ingat,
Tatkala Kau bertandang ke rumah Aku,
Sikap malu Kau dan rakan,
Menjadi keletah.
Namun itulah yang pertama,
Juga yang terakhir.

 
Sahabat,
Kali terakhir Aku bersua muka Kau,
Kau lemah tidak bermaya di pejabat,
Kali terakhir aku berbual dengan Kau,
Kau nyatakan kau masih tidak sihat,
Kini Kau tiada lagi bersama.


Sahabat,
Rindu rasa hati untuk bersua lagi,
Tinggal hanya kenangan menjadi pengubat,
Kini Kau sudah ke Alam Sana,
Hanya do'a ikhlas buatmu dapat Aku kirimi.

 
Sahabat,
Sangka ku, Allah berikan kekuatan agar Kau sembuh,
Ternyata Allah lebih sayangkan Kau,
Dia telah dahulu menjemput Kau ke sisi-Nya
Semoga rahmat-Nya bersama denganmu sahabatku.

Sahabat,
Aku iringkan Kau dengan Surah Al-Fatihah,
Juga Surah Al-Ikhlas buat Kau,
Yang kini menjadi makanan Kau di Alam Sana,
Semoga Allah meletakkan Kau bersama dengan mereka yang soleh.


Assalamu'alaikum Wa Rahmatullahi Ta'ala Wa Barakatuh, Sahabatku.



Titipan buat sahabatku,

Allahyarham Ameerul Hamizan Shamsudin
Sikamat, Negeri Sembilan
20 Oktober 1995 - 06 Julai 2014
+
+
+
+
+
+
""EpOoL De DrAgONiZeR""

No comments: